Συγκεκριμένα, σε αυτά τα έξι τεύχη περιλαμβάνονται έργα τα οποία αντλούν το θέμα τους από την ιστορική περίοδο της Επανάστασης του 1821, όπως «Ο όρκος του Φιλικού», «Ο Χαλασμένος Μύλος», «Δεν μπορώ ν’ αφήσω την Ελλάδα», «Η δόξα των Ψαρρών», «Το Κρυφό Σχολειό», «Ο Χορός του Ζαλόγγου», «Οι Ομογάλακτοι» και «Το Θολό Νερό», καθώς και άλλα που δραματοποιούν σκηνές από την εποποιία του 1940, όπως «Τ’ άρματα», οι «Ατσαλένιες Γυναίκες», οι «Ήρωες», το «Ένας ακόμη στρατιώτης» και «Τα δυο επισκεπτήρια». Το θρησκευτικό στοιχείο είναι έντονο σε όλα τα παραπάνω έργα, ωστόσο υπάρχουν και εκείνα που προβάλλουν αμιγώς θρησκευτικά θέματα, όπως το έργο «Η νύχτα της Βηθλεέμ», καθώς και εκείνα που αρύονται τα θέματά τους από την καθημερινότητα ή τις κοινωνικές συνθήκες. Τέτοια είναι οι «Καλλικάντζαροι», το «Γράμμα στον Άη Βασίλη», καθώς και «Η πράσινη μάσκα» ένα έργο που εστιάζει σε κοινωνικά προβλήματα, όπως η φτώχεια και η ύπαρξη διακρίσεων. Τέλος, το παραμυθόδραμα «Στη χώρα του καλού άρχοντα» παρουσιάζει, μέσα από τη μορφή και τις φόρμουλες του παραμυθιού, μια ιστορία που προβάλλει τη μεγαλοψυχία και τη δύναμη της αγάπης.

Διερευνώντας αρχικά τους θεματικούς άξονες των έργων αυτών, σημειώνουμε το ιστορικό παρελθόν του ελληνισμού, τη θρησκεία, το κοινωνικό περιβάλλον και κάποια στοιχεία μυθοπλασίας.