Σὲ κάθε περίπτωση τὸ δικό μας ζήτημα —ποιὰ εἶναι ἡ σχέση τῆς εὐρωπαϊκῆς σημαίας μὲ τὴν χριστιανοσύνη ὡς πηγὴ τῆς εὐρωπαϊκῆς ταυτότητας— δὲν τὸ ἀφορᾶ ἡ διερεύνηση τῶν προθέσεων καὶ δηλώσεων τοῦ Heitz ἀλλὰ τὰ κριτήρια τῆς τελικῆς ἐπιλογῆς τοῦ συγκεκριμένου συμβόλου καὶ ἐν τέλει καὶ πάνω ἀπ’ ὅλα ἡ ἴδια ἡ λειτουργία τῆς σημαίας στὴν πράξη.

Πρῶτο λοιπὸν τὸ κύριο: σὲ κάποιον ποὺ ἀγνοεῖ τὶς ἐκμυστηρεύσεις τοῦ Heitz καὶ ὅλη τὴν σχετικὴ μυθολογία, ἡ σημαία αὐτή, ὁ κύκλος τῶν ἀστεριῶν στὸ μπλὲ φόντο, δημιουργεῖ ὁποιαδήποτε ἐντύπωση σχέσης μὲ τὴν χριστιανοσύνη;

Ἂν ἡ Εὐρωπαϊκὴ Ἕνωση, πέρα ἀπ’ ὅ,τι ἐνέπνεε ἢ ἄφηνε ἀδιάφορο τὸν Heitz ἢ ὅποιον πρότεινε κάποια σημαία κατὰ τὰ γοῦστα, τὶς ἐμπνεύσεις καὶ τὶς προθέσεις του, ἤθελε πράγματι νὰ κατορθώσει μιὰ ἀναφορὰ στὴν χριστιανικὴ παράδοση, θὰ ἐπέλεγε κάτι ἄλλο καὶ ὄχι ἕναν ἀφῃρημένο κύκλο ἄστρων ἢ ὁτιδήποτε θὰ μποροῦσε νὰ ἀναφέρεται ἀνεξαρτήτως τόπου καὶ πολιτισμοῦ σὲ ὁποιαδήποτε ἕνωση.

Καὶ πράγματι μιὰ χριστιανικὴ ἐπιλογὴ εἶχε ἐπιχειρηθεῖ ἀμέσως πιὸ πρίν, ὅταν ἡ ἐπίλυση τοῦ προβλήματος τῆς σημαίας περιεῖχε —τί ἄλλο;— τὸ σύμβολο τοῦ Σταυροῦ, τὸ ὁποῖο χρησιμοποιοῦσε ἤδη ἡ Πανευρωπαϊκὴ Ἕνωση τοῦ Kalergi.