Ἔχοντας δεῖ τὸ Fusi, γνωστὸ καὶ ὡς Virgin Mountain ἢ Καρδιὰ Βουνό, μετὰ τὸ ἀρχικὸ ξάφνιασμα ἀπὸ τὴν ποιότητα τῆς ταινίας, ἀπὸ τὶς πρῶτες σκέψεις μου ἦταν ὁ Ντοστογιέφσκυ!, πῶς, μὲ τόσες σελίδες ποὺ ἔγραψε, δὲν κατόρθωσε νὰ δώσει ποτὲ τόσο ζωντανὰ τὴν προσωπικότητα αὐτή, ἂν καὶ συνειδητὰ προσπάθησε νὰ τὴν προσεγγίσει ἀκόμη καὶ ἀφιερώνοντάς της ἕνα ἰδιαίτερο μυθιστόρημα.

Ἡ ταινία εἶναι τοῦ 2015 μὲ προέλευση τὴν Ἰσλανδία. Μικρὴ χῶρα, τουλάχιστον ἐγὼ δὲν μπορῶ νὰ ἀποφύγω τὴ σύγκριση μὲ τὴν Ἑλλάδα, πόσο ἀνίκανοι εἴμαστε νὰ φτιάξουμε ταινίες μὲ τὴ μισὴ ἀξία αὐτῆς ἐδῶ.

Σκηνοθέτης ὁ διεθνῶς ἄσημος Dagur Kari, πρωταγωνιστὲς οἱ ὁμοίως ἄσημοι Gunnar Jonsson καὶ Ilmur Kristjansdottir. Χαμηλοῦ προϋπολογισμοῦ παραγωγή, δὲν ἔχει ἄλλο στήριγμα ἀπὸ τὸ σενάριο, τοὺς ἠθοποιοὺς καὶ τὴν σκηνοθεσία. Καὶ ντροπιάζει τὸ 99% τῶν διάσημων ποὺ γυρίζονται κάθε χρόνο ἔχοντας πολλαπλάσιους προϋπολογισμοὺς καὶ πολλαπλάσια κέρδη.

Στὸ ἴδιο τὸ ἐπίσημο τρέηλερ ἡ ταινία συστήνεται μὲ τὸν ὑπότιτλο “Δὲν μπορεῖς νὰ ἀποφεύγεις τὴ ζωὴ γιὰ πάντα”. Μοῦ φαίνεται δύσκολο, ἂν καὶ δὲν τὸ ἀποκλείω, ἡ βλακώδης αὐτὴ ἐπιλογὴ νὰ βρῆκε σύμφωνο τὸν σκηνοθέτη. Καμμιὰ φορὰ τὰ ἔργα μας προχωρᾶνε πέρα ἀπὸ τὶς προθέσεις μας καὶ χρειαζόμαστε οἱ ἴδιοι βοήθεια νὰ τὰ καταλάβουμε! Πάντως μοῦ φαίνεται πιθανότερο νὰ ἐπιβλήθηκε κάτι “πιασάρικο” ἀπὸ δῆθεν σαΐνια τοῦ μάρκετινγκ.

Βλακώδης ὁ ὑπότιτλος ἐπειδὴ ἡ ζωὴ εἶναι αὐτὸ ποὺ οὔτε κἂν μποροῦσε νὰ ἀποφύγει ὁ Φοῦζι, ἀκόμη κι ἂν τὸ ἤθελε, δὲν γινόταν νὰ ὑπάρξει ἐκτός της. Γιὰ τὸν ὑπότιτλο βέβαια ζωὴ εἶναι τὰ συμβάντα, ὁ περίγυρος καὶ ἰδίως οἱ ἀντιξοότητες καὶ οἱ περιπέτειες. Μήπως τὰ εἶχε ἀποφύγει αὐτά;

Ὅσο γιὰ τὸ τρέηλερ, οὕτως ἢ ἄλλως δὲν παίρνεις παρὰ μόνο μιὰ ἰδέα γιὰ τὴ γενικὴ ἀτμόσφαιρα.