Ελληνικός Ευρωπαϊκός Πολιτισμός
ΕΚΚΛΗΣΙΑ, ΠΑΙΔΕΙΑ
Σελ. 12
Ἑπομένως, ὅσοι ἐπέλεξαν νὰ ἔχουν τὸν Ἴδιο ἄμεσα γιὰ πνευματικό τους, δὲν βρίσκονται σὲ πιὸ χαλαρὴ ἀλλὰ σὲ πιὸ αὐστηρὴ πειθαρχία, ποὺ κάποτε μοιάζει νὰ πλησιάζει στὰ ὅρια μεγάλης σκληρότητας…
Read Next →
Είμαστε σε θέση πάντοτε να σκεφτούμε το «επελθόν» με ψυχραιμία, ερμηνευτική τάξη και διαύγεια; Στην περίπτωση που δεν είμαστε, η οποία δεν μπορεί να αποκλεισθεί, η ορθότητα ή μη των συμπερασμάτων μας πως θα διερευνηθεί ή πως θα επικυρωθεί;
Ὅσο δὲν καταλαβαίνουμε, κάνουμε ἁπλὴ ὑπομονή. Ἤδη ὅμως τὸ γεγονὸς τῆς ὑπομονῆς καὶ ἀναμονῆς εἶναι ἡ ἀρχὴ τῆς ἐξήγησης. Ἔστω ἀγνοῶντας τί ἀκριβῶς συμβαίνει, τουλάχιστον δὲν νομίζουμε ὅτι πρόκειται γιὰ ‘κακοτυχία’, ‘συμφορά’, κλπ., τὸ ὁποῖο εἶναι ἀπολύτως σημαντικό, ἔχοντας ἀπομακρύνει πλῆθος δυνατοτήτων γιὰ αὐταπάτη. Ἄλλωστε, κι ἂν ἕνας ἄλλος μποροῦσε νὰ ἐξηγήσει κάτι τόσο προσωπικό μας, ἐφόσον δὲν τὸ κατανοοῦμε οἱ ἴδιοι, ποιά ἡ ὠφέλεια; Σκοπὸς δὲν εἶναι νὰ πληροφορούμαστε τὸν βίο μας σὰν νὰ ἀνῆκε σὲ κάποιον ἄλλο, σκοπὸς εἶναι νὰ ἔρθουμε οἱ ἴδιοι σιγὰ σιγὰ σὲ ἐξοικείωση μὲ τὸν ἑαυτό μας καὶ μὲ ὅσα συμβαίνουν γιὰ νὰ μᾶς βοηθήσουν. Γι’ αὐτὸ ὁ Μᾶρκος ἔλεγε ὅτι διορθώνεται κανεὶς ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ τὴν συνείδησή του. (Δὲς τὴν εἰσαγωγὴ στοὺς Ὕμνους Θείων Ἐρώτων).
ΟΜΗΡΟΣ ΗΣΙΟΔΟΣ ΟΡΦΙΚΑ ΑΡΧΙΛΟΧΟΣ ΣΑΠΦΩ ΑΛΚΑΙΟΣ ΑΝΑΞΙΜΑΝΔΡΟΣ ΞΕΝΟΦΑΝΗΣ ΗΡΑΚΛΕΙΤΟΣ ΠΑΡΜΕΝΙΔΗΣ ΕΜΠΕΔΟΚΛΗΣ ΑΝΑΞΑΓΟΡΑΣ ΑΙΣΧΥΛΟΣ ΣΟΦΟΚΛΗΣ ΕΥΡΙΠΙΔΗΣ ΘΟΥΚΥΔΙΔΗΣ ΗΡΟΔΟΤΟΣ ΑΡΙΣΤΟΦΑΝΗΣ ΠΛΑΤΩΝ ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΗΣ ΠΑΛΑΙΑ ΔΙΑΘΗΚΗ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ ΦΙΛΩΝ ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΘΕΟΦΟΡΟΣ ΚΛΗΜΗΣ ΩΡΙΓΕΝΗΣ ΠΛΩΤΙΝΟΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΘΕΟΛΟΓΟΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΥΣΣΗΣ ΜΑΚΑΡΙΟΣ ΚΥΡΙΛΛΟΣ ΠΡΟΚΛΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ ΣΥΜΕΩΝ
© 2024 ELLOPOS
Sissi
Είμαστε σε θέση πάντοτε να σκεφτούμε το «επελθόν» με ψυχραιμία, ερμηνευτική τάξη και διαύγεια; Στην περίπτωση που δεν είμαστε, η οποία δεν μπορεί να αποκλεισθεί, η ορθότητα ή μη των συμπερασμάτων μας πως θα διερευνηθεί ή πως θα επικυρωθεί;
Silentiarius
Ὅσο δὲν καταλαβαίνουμε, κάνουμε ἁπλὴ ὑπομονή. Ἤδη ὅμως τὸ γεγονὸς τῆς ὑπομονῆς καὶ ἀναμονῆς εἶναι ἡ ἀρχὴ τῆς ἐξήγησης. Ἔστω ἀγνοῶντας τί ἀκριβῶς συμβαίνει, τουλάχιστον δὲν νομίζουμε ὅτι πρόκειται γιὰ ‘κακοτυχία’, ‘συμφορά’, κλπ., τὸ ὁποῖο εἶναι ἀπολύτως σημαντικό, ἔχοντας ἀπομακρύνει πλῆθος δυνατοτήτων γιὰ αὐταπάτη. Ἄλλωστε, κι ἂν ἕνας ἄλλος μποροῦσε νὰ ἐξηγήσει κάτι τόσο προσωπικό μας, ἐφόσον δὲν τὸ κατανοοῦμε οἱ ἴδιοι, ποιά ἡ ὠφέλεια; Σκοπὸς δὲν εἶναι νὰ πληροφορούμαστε τὸν βίο μας σὰν νὰ ἀνῆκε σὲ κάποιον ἄλλο, σκοπὸς εἶναι νὰ ἔρθουμε οἱ ἴδιοι σιγὰ σιγὰ σὲ ἐξοικείωση μὲ τὸν ἑαυτό μας καὶ μὲ ὅσα συμβαίνουν γιὰ νὰ μᾶς βοηθήσουν. Γι’ αὐτὸ ὁ Μᾶρκος ἔλεγε ὅτι διορθώνεται κανεὶς ἀπὸ τὸν Θεὸ καὶ τὴν συνείδησή του. (Δὲς τὴν εἰσαγωγὴ στοὺς Ὕμνους Θείων Ἐρώτων).