504 Μαχαγιάνα σημαίνει “Μεγάλο Ὄχημα”. Ἀπὸ τὴν συνάντηση τῆς σχολῆς αὐτῆς μὲ τὸν Ταοϊσμὸ προῆλθε ὁ βουδδισμὸς Ζέν.

505 Τόϋνμπη, Οἱ Ἕλληνες καὶ οἱ κληρονομιές τους, ὅ.π., σ. 67.

506 Μετάφραση Θεοδοτίωνος, 8.5.

507 Μπέκ, Ἡ Βυζαντινὴ Χιλιετία, ὅ.π., σ. 205, μὲ ἀναφορὰ στὴν Διήγηση τοῦ Ἀλέξανδρου, “αὐτὴ τὴν μυθιστορηματικὴ ἀφήγηση τῶν κατορθωμάτων τοῦ Μεγάλου Ἀλεξάνδρου, ποὺ ἀπασχολεῖ κάθε τόσο τὸ Βυζάντιο γιὰ χίλια χρόνια.”

508 Τσάκωνας, Εἰσαγωγὴ εἰς τὸν Νέον Ἑλληνισμόν, Ἀθήνα 1958, σ. 71.

509 Μ. Κωνσταντῖνος, Ἐπιστολή στὸν ἐπίσκοπο Ἀλεξανδρείας καὶ τὸν Ἄρειο — παραθέτει ὁ Εὐσέβιος Καισαρείας, Βίος Κωνσταντίνου, βιβλ. 2, κεφ. 64, ἑν. 1, κεφ. 72, ἑν. 3.

510 Σέλλινγκ, Φιλοσοφία τῆς Ἀποκαλύψεως, ὅ.π., σ. 280.

511 Ξενοφῶντος, Ἀπομνημονεύματα, βιβλ. 4, κεφ. 3, ἑν. 13· Σέλλινγκ, ὅ.π., σ. 334.

512 Αὐγουστῖνος, Πολιτεία τοῦ Θεοῦ, βιβλ. 10, κεφ. 16, PL 41, 293–4· πρβλ. Πλωτίνου, Ἐννεάδες 1, κεφ. 6, ἑν. 7.

513 Χάιντεγγερ, Εἰσαγωγὴ στὴ Μεταφυσική, ὅ.π., σ. 205.

514 Ἰλιάδα Β 103 κ.ἀ.

515 Φλασελιέρ, Ὁ δημόσιος καὶ ἰδιωτικὸς βίος τῶν ἀρχαίων Ἑλλήνων, ὅ.π., σ. 238.